Borta bra men hemma bäst

Sitter hemma, hemma som i vart? -jo hemma i kjula, skogen, landet, mitt hem sen så länge jag kan minnas.
Men just nu känner jag mig helt tilltwistad i vad jag ska kalla för mitt hem. Jag har två stycken och ska jag vara helt ärlig så känner jag mig inte helt hemma någonstans längre.

Här har jag inget rum (eller jo, men det är så tomt så att det ekar i det) och i lägenheten känns det som att det inte hunnit bli riktigt "hemma" än. Det är fortfarande så mycket kvar att fixa. Och jag vet knappt om det tjänar någonting till för snart ska vi prata med soc för att få flytta in i en större.
Känner mig ganska vilsen faktiskt.

-

Just nu är älsk hos sin pappa i s-tälje och jag sitter här framför datorn och ugglar, precis som vanligt. Usch känner mig så extremt rastlös för jämnan! Mamma har precis tagit tag i & klippt våra vovsingar så jag kanske ska bada dem snart så det blir rena och fina :) men vi får se hur det blir. Här tänker jag iaf inte sitta hela kvällen! punkt slut.

Igår firade vi jul hos farfar & farmor med tjocka släkten och det gick bra, älsk fick vara tomte för marcus kunde tydligen inte komma. Men det gick jättebra ;)
Imorgon ska jag hem och greja med alla saker vi fått till lägenheten, samt städa ordentligt, har inte gjorts på mycket länge! Ser ungefär ut som en svinstia där just nu ^^


Måste också säga att jag är medveten om att jag säkert sårade en del personer efter vad jag skrev i mitt senaste inlägg. Det har inte och göra med att jag inte ser er som riktiga vänner utan snarare att jag känner mera tillit till de andra jag nämde. Låter kanske elakt och omoget men så är det, jag älskar er och jag menade inte att såra någon. Inte heller att jag tycker illa om någon. Skrev bara vad jag kände! Så jag hoppas att ingen tog alltför illa upp, för det var inte min mening!



Dags för att göra någonting annat nu! Ni får sköta om er :)

/V
image17

Kommentarer
Postat av: bea

Jag vet hur det känns när jag & min pojkvän flyttade till en lägenhet så kände jag mig inte alls hemma i början & jag ville mest vara hemma hos mamma & pappa men endå så kände man sig ensam då också. men de blir bättre med tiden :)

2007-12-27 @ 22:08:59
URL: http://beapettersson.blogg.se
Postat av: Jessica

Känner heller inte att jag kan känna mig riktigt hemma här i denna lägenhet. Kanske för att jag vet att jag ska flytta om sisodär 2 månader, sen mindre än 3 månader till bebis. Fatta! :D
Hoppas ni får lägenhet i viptorp, vill ha nån att va mamma ledig med ju! Finns en jättefin trea ledig i 8:an vet jag ;) Försök få ungdomslägenhet!

Kram!

(ny blogg btw)

2007-12-28 @ 16:45:35
URL: http://syssa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0