Every now and then I fall apart

Fan ta de här senaste dagarna

Det är så lätt att skapa en illusion för andra om hur ens liv ser ut, men vad som egentligen pågår är det knappt en kotte som vet.
Varför skulle jag förresten skriva om allt det dåliga i mitt liv här? jag vill inte att folk ska veta om det och därför nämner jag det inte. Men det finns där och det bryter ner mig mer och mer för varje dag...
FAN


Idag skulle jag till skolan för att göra omprov i psykologi som jag missade när vi hade det för några veckor/nån månad sen. Sandra och Therese hade fixat så att vi skulle göra det idag klockan 3 i aulan. Det var iallafall det jag fått höra av dom. Fick inte tag på Sandra varken igår eller idag så kunde inte försäkra mig om det, var heller inte i skolan idag förns vi skulle göra provet. Kommer dit och inte en kotte någonstans. KUL.
Ringer sandra, inget svar som vanligt.så jävla irriterande! Måste väl ha missuppfattat allt eller något. Men nu är det iallafall försent för att göra provet innan lovet så.

Hade chansen till ett VG i filosofi också men glömde böckerna hemma i lägenheten igår så kunde inte plugga på det provet heller. Så nu blidde det ett G. Inget att klaga över egentligen eftersom jag aldrig trott att jag ens hade chansen till ett VG. Men trist att sabba det hela. 

-

Just nu är Icchay på sin lillebrors julavslutning på tegelviken, kommer väl hem om nån/några timmar. Saknar honom som fan! Känner verkligen att jag behöver honom just nu... behöver prata och behöver bli bekräftad. Behöver stöd som in i helvete. :/

Blir väl en lugn kväll ikväll, orkar ingenting annat.

Avslutning  imorgon ju! :D



Jag hoppas verkligen att du läser det här och att du förstår att det är riktat till dig:

Hur fan kan man ge upp en utav sina närmsta vänner pga att denna väl
jer att behålla ett barn?
Jag vet att du har ganska så skarpa åsikter om vad som är rätt och fel. Du tycker att man ska vänta med att skaffa barn tills man fyllt 30 och att man ska sköta skolan felfritt och man ska inte göra det minsta misstag. Visst dina åsikter är bra. Men du kan ju inte förutsätta att personen som gör på andra  sätt är dumma i huvudet och inte förtjänar din vänskap?

För vad vet du egentligen, har du varit gravid? Har du stått inför det valet att antingen ta livet av någonting du skapat trots att det inte var meningen, eller låta det du skapat leva? Visst säger du säkert, du skulle aldrig "råka" bli gravid. Du skulle vara hur försiktig som helst så det skulle aldrig ske, men vet du en sak? det kan ske ändå. Tro det eller ej.
Visst det kanske inte var så i mitt fall, jag gjorde ett misstag som inte skyddade mig ordentligt, men vem är du att dömma egentligen? Har du aldrig begått ett enda misstag i ditt liv?
Det händer, folk begår misstag och då får man göra det bästa av situationen. Jag ansåg att jag gjorde det. Jag trodde aldrig att jag skulle ta beslutet om att behålla det, för jag hade helt andra åsikter innan jag själv visste vad det handlade om. Jag bestämde mig för att behålla barnet, och jag anser att jag gjorde rätt i det.

Men barnet klarade sig inte och jag fick missfall. Det är bland det smärtsammaste och jobbigaste jag gått igenom i hela mitt liv, och jag vet att jag aldrig kommer komma över det helt.

Jag bestämde mig för att sätta in en p-stav i armen så att risken för att bli gravid inte skulle behöva finnas mera, jag var inte redo att gå igenom det igen och jag tänkte att eftersom det blev som det blev så kanske det inte var meningen helt enkelt. Jag kände mig nöjd med det beslutet och jag skyddade mig hela tiden fram tills att p-staven skulle sättas in.
Den dagen kom aldrig, min mens kom inte.
Jag var gravid igen, jag kunde inte för någonting i världen förstå hur det kunde ha blivit så igen för nu fanns det inte ens en risk. Men jag var det, trots allt.

Hur tror du att du hade gjort i den situationen? Hade du tagit livet av ett barn som utom all förmodan lyckats bli till? Hade du tagit livet av ditt eget barn 2 månader efter att du just förlorat ett?
Vem fan är du att dömma mig i den situationen?!

Nu har jag/vi valt att behålla barnet och jag anser inte att du kan komma och säga att det är fel. Visst du kanske inte skulle ha gjort samma sak, men som sagt vad vet du egentligen? Ingenting.
Jag ångrar det inte för en sekund, jag är lycklig att kunna skapa ett liv och jag älskar min bebis över allt, jag tänker inte låta någons löjliga åsikter och okunnskap trycka ner mig.

Det som sårar mig mest är att du har varit en utav mina närmsta vänner och jag trodde att sådana vänner fanns där för en oavsett vilket. Men tydligen inte.
Jag har frågat dig om varför du slutat höra av dig till mig och jag har frågat dig om jag gjort något fel? Mej nejdå. Det har bara varit mycket.
Tror du inte att jag ser? Tror du inte att jag fattar? Jag är inte korkad!
Det är så fegt av dig att inte våga säga de här sakerna dirket till mig, utan bara prata om det inför andra. Det är patetiskt!

Jag har iallafall försökt att få tillbaka våran vänskap men jag får ingenting tillbaka. Jag tänker inte ödsla mera energi på dig för uppenbarligen så är du inte värd det.

Jag ville bara säga att jag trodde jag betydde mer
.


Nu ska jag ta tag i den gigantiska disken och sen ska jag invänta min kär fästman! :)<3

/V

Kommentarer
Postat av: jonna

förstår att det är jobbigt när vänner sviker. Jag förstår att det är jobbigt att gå igenom ett missfall också.. Jag har också varit där. Men jag måste säga att jag är så glad att du behöll bebben, även om jag inte känner dig. För det är den finaste gåvan man kan få! Och jag är säker på att du kommer bli en underbar mamma! :)

2007-12-18 @ 19:16:52
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Sandra

MIn mobil telefon gick sönder i helgen, ljudet fungerar men displayen är svart och det går inte att trycka på några knappar, så du har ringt mig men jag visste inte vem som ringde och när jag beslutat mig för att svara iaf så visar det sig att det inte går, så jag har inte låtit bli att svara! &förresten så skulle psykologiprovet vara idag kl.3 i aulan men jag gick inte dit, så jag hade ingen aning om att ingen skulle vara där så.. irriterande att du skriver så i din blogg, förstår att du inte visste hur läget var, men nu vet du hur det är. Jag hoppas iaf att allt är bra med dig och bebben !

2007-12-18 @ 20:08:00
Postat av: stina

jag är stolt över dig att du gör som du själv vill/tycker! fortsätt så gumman =)

2007-12-21 @ 18:15:38
URL: http://stinalundstedt.blogg.se
Postat av: Jessica

Det sägs att man byter umgängeskrets när man får barn. De som man trodde skulle finnas där glider bara längre bort. Folk förstår inte, det handlar om okunnighet. Men kanske är bra trotts allt, då får man veta vilka som finns där när det verkligen gäller.

Lycka till med allt :)
Vilken mage du fått!

God jul!

Kram

2007-12-23 @ 22:23:55
URL: http://jessicalilja.blogg.se
Postat av: Bea

Jag vet hur det känns att förlora en nära vän. men jag hur glad som helst att du behöll din bebis :)

2007-12-30 @ 19:11:03
URL: http://beapettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0