Long Day

Kom hem för bara någon timma sen. Slutade skolan vid halv 2, men var tvungen att gå till min IV-lärare strax efter för att lägga upp mitt "schema". Så slutade strax innan 2 kan man säga.
Efter det så mötte jag Malin vid bussen och vi bestämde oss för att ta en runda på stan, kolla julklappar till hennes åttaårige lillebror (jag minns han som om han fortfarande vore 4!) köpa smink på H&M och äta på corner :)

Mitt corner beroende börjar faktiskt bli irriterande nu, men jag är så förälskad i pommesen & dippen! MUMS JU ;D
Som tur är så är Malin vimmelfotograf för DinStad, vilket innebär att hon får käka gratis på corner & vilket även innebar att jag fick gratis mat ;) mohaha.
Efter ett tag så mötte vi också upp Stina Pina, lika mysigt som alltid :) gamla vänner som fortfarande hänger kvar, love it<3
Det är faktiskt skönt att överflödet av falska personer har försvunnit allt mer från mig. Det är liksom dom som är på riktigt som är kvar. Vad jag vet än så länge iallafall.


Precis som jag trodde så pratar gamla vänner skit bakom ryggen på mig och diskuterar mig och mitt liv som världens hetaste ämne, herregud! Varför orkar man lägga sig i? Jag menar har de inget vettigare att sitta och snacka om? Min relation till dom tog slut för oerhört längesen, så varför ens bry sig?
Beklagligt nog så tillhör de ju den typen av människor som inte ägnar dagarna åt någonting annat än att klanka ner på dem som "sticker ut" dom som inte "umgås med rätt människor" och dom som inte använder "rätt kläder". Jag tycker att det är tragiskt, att det finns människor som prioriterar sånna saker så högt.
Är det vad man tycker är viktigt i livet så måste jag säga att man inte har mycket till liv.


När Malin dragit och Stina övergett mig för Friskis så träffade jag Jessica och Sofie, gick och letade nyårsklänning till Jessica som verkar som besatt över nyår redan nu, gumman det är ju jul först ;)<3
Hittade tyvärr ingen, men utbudet var ju inte alltför stort, inte så många klädaffärer som plockat fram nyårskläderna än, haha!
Jag passade också på att prova Bh-ar idag, men ingen satt särskilt bra :/ Har ju växt från 70a till 75b sen jag blev gravid, så det känns lite konstigt! För de känns inte större ;p haha men värre kommer det bli. Jag är lycklig att jag inte hade stora bröst från början för det hade ju resulterat i hängpattar, haha!

Vid 5-tiden kom mamma och hämtade upp mig och vi åkte till lägenheten och hämtade hem lite plugg (som det var tänkt att jag skulle plugga på ikväll) Sedan åkte vi & handlade och plockade upp William från träningen. Sen vid halv åtta så kom vi hem. Gäsp. Åt massa julskinka inne hos mormor och la oss i soffan framför äntligen hemma :)
& nu sitter man här och har förbaskat tråkigt & förbannat ont i ryggen! Är så klen, några timmar på stan och min kropp är stendöd.


Just nu är älsk på konsert i Sthlm, Nightwish, absolut inget för mig. Han kommer hem nångon gång i natt så därför är jag hemma i kjula ikväll, tycker det är så trist att vara ensam! Speciellt att gå och lägga sig ensam! :P




Just det, vecka 19 idag ju :) Så underbart, min förlossningsrädsla börjar t.o.m släppa! :) haha :)

Vecka 19

Kroppen: Livmodern växer allt mer och magen börjar få en rund form i profil. Vissa kvinnor kan känna av foglossning omkring den här tidpunkten. Det kan yttra sig som en diffus värk runt bäcken och neråt låren. Under senare delen av graviditeten kan man få problem med ryggen, man kan till viss del motverka det genom allsidig kroppsträning som dessutom gör att man får bättre kondition. Ta gärna promenader, simma eller gympa i den utsträckning och takt som känns behaglig. Cykling är också bra, det stabiliserar bäckenet. Du kan även träna upp samarbetet mellan nerver och muskler i bäckenet genom knipövningar. Dra ihop musklerna i bäckenbotten, mjukt men kraftfullt och håll sedan kvar så länge du kan och släpp sedan efter. Upprepa några gånger. Genom att man lär sig behärska bäckenbotten så underlättas förlossningsarbetet och gör att du snabbt kommer i form efteråt.

Fostret: Små ljusa hårstrån sk. lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.



image7

Nu är det dags för mera teve tror jag, så sköt om er :)
/V

Kommentarer
Postat av: Sandra

Alltid kul med dina uppdateringar :D Gott med corner, nu fick du mig sugen på deras dip ;)

2007-12-04 @ 22:04:05
URL: http://sandra.hermanssson.se
Postat av: j

ni kommer få en så söt bebbe ! :)

2007-12-04 @ 22:22:03
URL: http://jonnalantz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0