Ny blogg!

Sådär, då har man skaffat sig en ny blogg. Bloggspace suger verkligen, krånglar hela tiden & texten blir bara fel.
Visserligen har jag haft den här bloggen länge men har aldrig velat använda den, haha. knäppt jag vet.

Helgen har varit absolut underbar! I fredags åkte jag och älskling hem till mig i kjula och umgicks med familjen, saknar dom verkligen nu när man har en egen lägenhet, är ju så van att alltid ha någon hemma, blir så tomt & ensamt i lägenheten ibland. Men man vänjer sig nog, behöver ju inte oroa mig för ensamheten i vår iallafall när bebis kommer ! :D<3

Igår åkte vi hem till farfar & farmor i mesta och hade det jättemysigt. Släkten fick ju reda på att jag var gravid för ca 1 vecka sen bara, har inte vågat berätta. Farmor & farfar var överlyckliga och ville ha första tjing på att passa bebis när jag kommer tillbaka i juni och tar studenten, haha så söta! självklart får dom det sa jag :)
Vi fikade, lagade mat och käkade jättegod efterrätt till, sedan kollade vi på postkodmiljonären, svensson svensson och deal or no deal :) haha, någon gång då kom lilla Ida också, min tvååriga kusin som dom skulle vara barnvakt åt, hon är så söt! Efter att Ida somnat så spelade vi canasta till kvart i ett på natten sedan skjustade dom hem oss :)

Idag bar det av hemåt vid klockan 2, skulle hem & plugga inför nationellaprovet i svenska, den muntliga delen. Men det har gått åt helvete rent ut sagt. Kommer inte på något bra jag vill prata om, och dessutom så hatar jag sånna här uppgifter och nu ska vi hålla tal! nej tack. Bestämde mig tillsist för att prata om drömtydning, så har tagit ut lite fakta på internet, sedan får jag fortsätta på min håltimme i skolan imorgon. Orkar verkligen inte nu.
Tänkte först att jag skulle prata om den lilla i magen, men det kändes för personligt på något vis. Speciellt när man inte står sin klass så nära. Så därför tänkte jag ta något som bara baserar på ren fakta, känns liksom bättre. Även om själva talet säkert skulle bli bättre om jag tog något mera personligt. Men men.




Imorgon hade jag tänkt att jag skulle försöka pallra mig till vattenpalatset och simma lite, behöver verkligen börja träna men blir ju aldrig av! Speciellt inte nu när kondisen är sämre än någonsin men det har ju sina orsaker. Dessutom får jag inte träna så pass mycket att jag blir "flåsig" när jag pratar, men då känns det ju som att man inte har ansträngt sig alls. Men men vad gör man inte för bebis? :) Simning känns som det bästa & lättaste sättet att träna på, så så får det bli! Sen tänkte jag att jag skulle ner på stan & köpa mössa och halsduk, är ju så förbaskat kallt nu! Räcker inte med den 2strl för stora dunjackan, haha!

Jag tror nästan att jag har börjat känna av bebis sparkar i magen, men vet inte. Känns som att någonting "rullar runt" där inne och ibland som att en pytteliten hand eller fot liksom "knackar" på magen, haha skithäftigt. Längtar bara tills det börjar kännas ordentligt! 

Går ju in i vecka 17 nu på tisdag & då ska man kunna känna det första sparkarna, hoppas hoppas!

Är fortfarande lite orolig för bebis i magen, jag har knappt gått upp någonting alls och det känns som att jag äter alldeles för lite, så jag hoppas verkligen att det räcker till den lilla. :/ Men har ju som sagt hört att det mesta går till bebis & sedan får jag resten, så antar att det är därför jag känner mig så trött och orklös hela tiden medans lillen smaskar på all min mat :) Men bara h*n mår bra så är jag nöjd!


Det känns skönt nu att äntligen få veta hur du tänker kring saker och ting, det var en riktigt lättnad. 
Började nästan gråta när jag läste allt och hjärtat ville bara få tillbaka den vänskapen vi hade men jag har insett att det inte går. Jag skulle aldrig klara av och leva med allt som det skulle innebära. Speciellt inte nu. Jag är lycklig som det är och jag är tacksam för allt gott som våran vänskap har inneburit, jag hoppas att du vet det. </3

 
Nej, nu är det dags att börja tänka på kvällsmat! haha måste vara med och bestämma vad vi ska käka här hemma ju, är sugen på nått riktigt gott, typ potatisgratäng & nått kött, åhh det vore underbart.

Nej men ha det bra allesammans!

/V

Kommentarer
Postat av: Anki Pahlman

Lämnar länken till min hemsida om du inte har sett den. Kan du fördriva tiden lite med att kika där. Där finns också länken till övernaturligt forumet där de gissar för fullt. *S*
Kramis Igen.

2008-05-09 @ 08:04:37
URL: http://www.happyspirit.dinstudio.se/
Postat av: Anonym

du är rolig du

2011-10-11 @ 10:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0