People always leave

Jag älskar one tree hill! åh det är så bra! börjar verkligen bli fast i serie träsket nu, skitmånga serier som jag följer haha! Men men man får ju försöka hitta det lilla man glädjs åt :/ för just nu känns det verkligen som att det är lite. Jag försöker att uppskatta saker  men hur ska man kunna göra det om man ständigt blir besviken eller rentav sviken?

Jag har alltid sett det som är bra i människor när jag först träffar dom, okej det var överdrivet. Men för det mesta, jag försöker att lita på folk som jag lär känna och jag utgår ifrån att de är ärliga och står för vad de säger. Jag tror det bästa om dem. Men det tjänar ingenting till, för det visar alltid motsatsen förr eller senare.

Jag har slutat med att vara så godtrogen nu, och även om jag vill vara det så kan jag inte. För folk har bevisat för mig att man inte kan lita på någon, så varför skulle jag fortsätta att vara så jävla blåögd?
Det svider varje gång jag tänker på hur otroligt korkad jag faktiskt måste vara & hur lätt folk måste tycka att det är att svika mig. De flesta har säkert inte ens förstått hur illa jag tagit allt.
Jag känner mig så jävla svag när det handlar om tilit och jag vill inte behöva känna så! men jag orkar inte bli sviken mera.

Jag orkar heller inte att få höra hur dålig jag är och att allt jämt är mitt fel, speciellt inte från personer som betyder allt för mig. Jag behöver höra motsatsen! Jag vet att jag inte är perfekt, ingen är det och jag är nog längre ifrån perfekt än vad de flesta är, men jag förtjänar inte att ständig bli påmind om att jag är dålig. Jag kommer aldrig kunna bli bättre om det enda jag får höra om är mina brister, snarare tvärtom.

Fan, varför kan ni inte älska och uppskatta mig lika mycket så som jag älskar och uppskattar er?

/V

Kommentarer
Postat av: mååånen

vi är många som älskar och uppskattar dig vicky!

2007-11-20 @ 18:47:41
Postat av: Sandra

Du är bra!

2007-11-21 @ 16:11:42
URL: http://sandra.hermanssson.se
Postat av: Mickis

Du är bra gumman, satt här och läste dina bloggar. Och tro mig, du ärbra! Och en av de starkaste personer jag vet! Ta hand om dig och lillen nu

2007-11-23 @ 12:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0