Skolaaan

japp så sitter man här idag igen :p haha aningens försenad men har för en gångs skull en anledning!
Eftersom jag bor högt uppe på ett berg i skogen så finns det ju givetvis en snorbrant backe dit upp, & under natten så hade den tydligen blivit täckt av is så det var snorhalt också! Verkligen glasklar is hela vägen ner och inte ett enstaka litet gruskorn. Mormor skulle ha skjutsat ner mig till bussen men pappa som hade åkt till jobbet innan ringde och varnade henne att om hon lyckades ta sig ner så skulle hon aldrig lyckas få med sig bilen upp. Så hon vågade inte skjutsa mig och det fanns för lite tid så jag hann inte gå till bussen heller.

Så jag bestämde mig för att ta en promis till nästa som skulle gå 2 timmar senare. Men eftersom min kära mor är så himla envis och tror att hon klarar av allt så ville hon givetvis prova att skjutsa ner mig till bussen för att sedan åka upp för backen igen. Vi körde i typ 5-10 km/h ner och på gränsen till att köra i diket, haha spännande värre :p

När jag kommit ner till bussen och åkt in till stan var jag tvungen att ringa henne för & höra hur det hade gått, jag var skitorolig att hon skulle börja glida baklänges nerför backen med bilen och typ köra in i ett träd eller något. Och mycket riktigt, hon hade inte kommit upp med bilen! haha hon hade glidit baklänges med den nästan hela vägen! haha! Så hon hade fått parkera den nedanför backen och gått upp istället :)

Nog om den lilla historien, glad att jag ska sussa i lägenheten inatt så jag slipper ta mig upp för backen i mörkret! :p

Nu ska jag alldeles strax kila till antingen bilden eller idrotten, måste ju som sagt ta igen en massa där. Så trist!

Sedan är det matlagning klockan 4 som gäller :) nice nice.


Hörs kanske senare :)

/V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0