Skolan, godis och nationella


Har precis haft bildlektion och sitter här på min oändligt långa håltimme, baah. Har ca 1 ½ timma bild & formgivning på morgonen sedan HÅLTIMME till 13.05! Gissa om det blir segt. Bestämde mig ju iallafall att jag ska plugga på svenska nationella nu, så vi får hoppas att det blir av. Ska ta tag i det snart, måste ju snoka på lite grejer först, haha (A)

Mådde ruskigt illa imorse, blir så irriterad för illamåendet ska för de flesta ha försvunnit när man har kommit så pass långt som jag har kommit nu, (snart 17:onde veckan) men för mig fortsätter det. Var tvungen att hoppa av bussen en hållplats innan skolan för jag trodde verkligen att jag skulle spy, usch. Lyckligtvis gjorde jag inte det.
Var nere hos skolsyster för & fråga om hon hade postafen (åkesjuketabl) barnmorskan rekomenderade ju de för mig förut & de brukar hjälpa, - vadå ska du ut och åka? 
                                                    - haha nej jag är gravid & de hjälper mot illamåendet!
Hon sprang in & letade men de hade inga :( Så nu sitter jag här med det godis som blev över från i lördags, haha hjälper lite faktiskt! Bara jag får något i magen så brukar det bli bättre.

Det stör mig hur folk bara stirrar på min mage men inte vågar komma fram och säga något, har varit med om det flera gånger, men bara man stirrar tillbaka på dom så vänder de bort blicken, haha. Man undrar ju om de är fundersamma ifall jag är gravid eller inte eller om de är säkra och stirrar för att de tycker det är konstigt eller dumt i den här åldern. Visserligen förstår jag ju att folk stirrar, skulle jag se en tjej på skolan med gravidmage så skulle jag också titta, men det är störande ändå!  Låt min mage vara! haha
Idag har jag iaf en av min lillebrors stora tröjor så magen syns inte så mycket, går att dölja ännu! Dessto mer uppenbart om jag har en tight tröja bara, haha :p

Berättade för mamma igår kväll att farmor ville ta hand om bebis medan jag tog studenten och hon blev nästan sur, sa bara: det är ju faktiskt mitt barnbarn. Tyckte det var ganska gulligt sagt :) Är så kul att se hur stolt mamma är :)

Måste fixa iordning bloggen här också, men har inte riktigt tagit mig tid & kommit underfund med hur man gör, haha. Det fixar jag sen nån gång :)

Nej ju måste jag leta fakta om drömtydning!

/V

Kommentarer
Postat av: Maaaliiiin

haha nej va sött av din mamma, förstår henne lite ;) men ja förstår din mormor också :P de e ju ändå hennes barnbarnsbarn :P lite coolt lixom :D

2007-11-19 @ 22:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0