Barnvakt åt världens sötaste Tindra!


Skrivet vid 7-tiden på kvällen

Datorn har legat hemma i kjula under gårdagen, så därför har det blivit segt med uppdatering!
Men nu är den på sin rätta plats här i lägenheten :)

Just nu är jag & Icchay barnvakt till hans lillasyster Tindra som är fyra år, det är jättemysigt :) har inte träffat henne på evigheter pga vissa omständigheter. Men nu är hon här & för henne verkar det som att tiden stått still :) Trodde nästan hon glömt mig men nejdå, "Vicky, Ticky, Kicky" kallar hon mig hela tiden, hehe ;)

Icchay står just nu & lagar kyckling & ris med ört & citronsås medan Tindra sitter och kollar på Ariel :)
Är vrålhungrig så det ska bli gott med lite käk snart!

Idag skulle vi egentligen ha gått på föräldrautbildningen, men i sista stund så visade det sig att Icchay fått en liten släng av min magsjuka, så var väl lika bra att låta bli :/
Vart jätteledsen, för jag såg fram emot det som fan! Skulle träna andning & avslappning inför förlossningen idag ju :(

Åkte iaf ner på stan för att hämta datorn av min lillebror & passade på att handla en tröja på h&m och lite schampo :) Hittade en skitbra "tvättkorg"/ på Åhléns också med handtag på som man enkelt kan bära ner till tvättstugan! Kosta bara 50 spänn!

Skrivet ett antal timmar senare

Hann inte skriva klart förut för Icchay blev precis klar med maten! Men nu har vi käkat klart för längesen, smakade ljuuvligt :) Och Tindra har precis åkt hem.
Hon har varit jättesnäll & duktig hela kvällen, klappat & pratat lite med sin brorsdotter i magen också! :) sötnosan. Tappade upp ett bad åt henne där hon satt & lekte med sina dockor, det var tydligen hemskt kul, speciellt & skvätta vatten överallt, haha!

Nej men nu står Icchay i duschen & jag sitter & sneglar på "fråga olle" ska väl lägga mig i soffan & bara slappa nu. Har börjat få galet ont i vaderna & vristerna, tror att jag börjar samla på mig vatten samtidigt som det krampar som fan i vaderna :/ inge skönt alls! Kan knappt gå för tillfället, isch.

Nu kommer älski så ska avrunda det här :)

Sköt om er!
/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0