Födelsedagskalas & funderingar


Här sitter jag & funderar. Vaknade för några timmar sen och har för ett litet tag sen käkat klart frukosten med min kära familj :) Dock inte Icchay eftersom han fortfarande ligger & sussar i min säng den latmasken ;)<3


Var inne på Jonnas blogg och såg att hon varit inne & på en annan tjejs blogg, som visade sig vara jävligt negativ till  "tonårsföräldrar" och unga mammor.
Min första reaktion var att jag blev skitförbannad eftersom tjejen verkar tala utan någon som helst vetskap eller egen erfaranhet och sådant stör mig! Oerhört.
För jag tycker, att om man ska ha så pass starka åsikter som hon faktiskt hade, att abort är en självklarthet ja nästan ett preventivmedel. Då ska man fanimej ha någon grund till varför man uttalar sig.

Sen tänkte jag efter och kom fram till att jag själv nästan var precis likadan för bara ett år sedan. Och det fick mig & inse hur stolt jag är över den person jag blivit och hur jag ser på saker annorlunda nu jämfört med då.
Jag tänkte alltid att "det är väl bara att göra abort om jag av någon händelse skulle bli gravid". Jo tjena, så lätt var det med den saken.
Verkligheten ser annorlunda ut kan jag lova! Och jag bara önskar att människor kunde förstå det.
Samtidigt inser jag hur fel det är av mig att sitta här & klanka ner på dessa människor eftersom jag själv har varit nästan likadan. Talat utan att egentligen veta eller förstå.
Och jag skäms, något oerhört för hur jag kunde ha sådana starka åsikter och tro mig "veta" saker och ting. Veta vad som är rätt & fel.

Ja jag antar väl att vad jag ville säga med detta är att, man kommer aldrig få människor att förstå en själv förns det själva har gått igenom samma sak. Och folk kommer alltid att klanka ner på en bara för att de tror sig veta att man gör fel. Det kommer aldrig någonsin att förändras, men jag anser att man ska vara stolt och lycklig över att ha utvecklats så mycket mer än dessa människor, och bara önska att det en dag kommer komma ikapp & förstå

Jag är lycklig att jag blivit den person som jag är idag!

 
Nu till något lättsammare, ikväll ska vi ha "släktkalas" för min lillebror, två av mina fastrar och min ena farbror. Ska bli ganska kul att komma iväg faktiskt, äta gott och träffa släkten. Träffa Jessica :)<3

Fram till dess blir det väl att vara hemma & bara slappa tror jag, känner mig fortfarande ganska så hängig och har ingen ork heller. Det suger! Men blir väl frisk snart :) Har ju kommit en bra bit på väg ;)

Nu ska jag kila in på mitt rum (eller ja mitt gamla kanske man ska säga) och pussa lite på älskling så han kanske vaknar någon gång! haha.

Ha en trevlig lördag & missa fanimej inte melodifestivalen ikväll! ;D

/V


Min son - Jag är så oerhört lyckligt lottad att få vara just din mamma, jag längtar efter dig mer & mer för varje dag och kärleken till dig är redan nu obeskrivlig, tack för att du finns! <3

Kommentarer
Postat av: Jonnah

GO VICKY! ;D så rätt!!

2008-02-16 @ 12:57:54
URL: http://jonnah.blogg.se
Postat av: MissMimmi

Jag håller verkligen med dig! Det går verkligen inte att få folk att förstå förrän dom varit med om saker och ting själva. Det är inte ens lönt att försöka förklara det för dem utan erfarenheter, vilket kan vara rätt påfrestande ibland tyvärr..

Bra skrivet av dig :)

2008-02-16 @ 20:03:00
URL: http://missmimmi.blogg.se
Postat av: Jessica

Blir tokigt irreterad på folk som yttrar sig om saker dem inte vet nånting om. Det är precis som om jag skulle säga att jag vet hur det är att vara naturlig blondin, vilket jag inte alls vet. Kanske inte går att jämföra så, men du förstår vad jag menar!

Snart blir vi nästan grannar :D

Nästa freeeedag ..

Massa kram!

2008-02-16 @ 20:24:11
URL: http://strippedconfessions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0