Hemma dag

Japp fick bli så. Kanske inte så jättebra egentligen. Men jag får faktiskt mera gjort hemma än i skolan. Och när man dessutom endast har 1 lektion i vilken det är i princip eget arbete i så tycker jag faktiskt att jag inte borde få alltför dåligt samvete!

Hur som helst, gick upp för ca en timma sen och gjorde i ordning lite havregrynsgröt med lingonsylt, mumsigt :)
Nu tänkte jag strax kila ner till tvättstugan och se om de har någon ledig tid idag, sen måste jag iväg och handla en sväng också! Har ingen mjölk :( Jag som blivit beroende, hatade mjölk innan men nu smakar det fint och är jättebra för halsbrännan! :)
image51

Tänkte även ta tag i & skriva ett tal idag (svenska c) och skriva klart en uppsats om invandring i etiken.
Måste ju vara lite duktig som sagt!


Lilla Liam sparka så mycket så han väckte mig flera gånger både inatt och imorse! Så himla mysigt :)
Tror att lillen fick hicka ett tag också för jag låg med handen på magen och kände hur det liksom "stötte till" jättesmått ganska regelbundet i sisådär 5 min! Stackarn :(

Man kan till och från, beroende på hur han ligger, verkligen känna hans lilla huvud! Man känner någonting som är väldigt hårt och runt, sen vrider han och vänder sig hela tiden så det känns nästan som att magen ska spricka ibland :) haha!




Har börjat smörja in magen massor nu med babyolja också, för att undvika bristningar. Har ju redan fått en del både på rumpan och brösten så skulle bli glad om jag slapp få det på magen!
För jag har verkligen blivit stor och ändå så är det så pass lång tid kvar, 3 månader! Förstår inte riktigt hur min lilla klena kropp ska lyckas bära på en mycket större mage, men det kommer väl gå :)

Nej nu ska jag ner och kolla tvättider!

Sköt om er :)
/V

Kommentarer
Postat av: Anna

Ledsen att berätta det, men bristningar är ärftligt så det kvittar om du smörjer in.. ;]
jag smorde och smorde med bodyshops bodybutter i 7 månader till jag fick reda på att det beror på hur ens mamma hade det. :P Men det är skönt att bli mjuk!

2008-02-06 @ 12:00:40
URL: http://annadite.blogspot.com
Postat av: maaalin

det är med hormonerna att göra. Att man får bristningar =)

2008-02-06 @ 13:02:26
URL: http://malinsundkvist.blogg.se
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

mina bristningar har börjat blekna nu, iallafall dom på magen, skönt! :)

Jamen visst är det så! Och man är samma person som innan, eller jag är det iallafall, bara att jag har ett barn att tänka på. Jag kan inte ta mig själv i första hand.

Verkligen, det är jättekul att prata med folk i samma sits tycker jag. Dom har lättare att förstå, dom har ju gått igenom samma sak! :)

2008-02-06 @ 13:27:36
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Sandra

:)Va kul det ska bli att följa din graviditet! Hoppas du fortsätter blogga :D Och Liam är också ett jätte fint namn, killnamn tycker jag är mycket svårare att komma på än tjejnamn :P vet inte varför men tjejnamn finns jätte många ovanliga fina, men killar känns inte som de finns lika många, ni har iaf valt det jag tycker är finast :) Kram på dig

2008-02-06 @ 18:26:34
URL: http://sandrag88.bloggspace.se
Postat av: Sandra

:)Va kul det ska bli att följa din graviditet! Hoppas du fortsätter blogga :D Och Liam är också ett jätte fint namn, killnamn tycker jag är mycket svårare att komma på än tjejnamn :P vet inte varför men tjejnamn finns jätte många ovanliga fina, men killar känns inte som de finns lika många, ni har iaf valt det jag tycker är finast :) Kram på dig

2008-02-06 @ 18:26:51
URL: http://sandrag88.bloggspace.se
Postat av: Sandra

:)Va kul det ska bli att följa din graviditet! Hoppas du fortsätter blogga :D Och Liam är också ett jätte fint namn, killnamn tycker jag är mycket svårare att komma på än tjejnamn :P vet inte varför men tjejnamn finns jätte många ovanliga fina, men killar känns inte som de finns lika många, ni har iaf valt det jag tycker är finast :) Kram på dig

2008-02-06 @ 18:27:32
URL: http://sandrag88.bloggspace.se
Postat av: Sandra igen :P

Haha ojsan, förlåt för att det blev 3 likadana, men det stog "det här sidan kan inte visas" hela tiden så jag gjorde om och om :P tillslut kom allt med, (A)

2008-02-07 @ 09:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0