Hemma i lägenheten


Japp då var en till dag avklarad då!

Har varit jätteduktig och fått massa gjort i skolan idag, varit på matlagning och haft det trevligt, gått en promenix med mamma i grangärdet och käkat på max tillsammans med henne :)
Efter det släppte hon av mig här & just nu sitter jag och inväntar min kära Icchay.
Han är och kollar på Annika och Morres uppspel och efter det skulle de tydligen "ta några öl" kul kul.
image62
Ibland riktigt önskar jag att det var han som fick bära på lilla bebis istället för jag. Han skulle behöva förstå hur förbannat taskigt det känns att bli lämnat ensam flera gånger i vecka för att ens partner "ska ut och dricka lite" eller hur det känns och ha hela fjortiskåren på skolan stirrandes på min enorma mage. Eller ett humör som svänger som en berg-och-dal-bana och vidrig halsbränna och ont lite varstans!
Jo det vore faktiskt underbart om han fick en inblick i hur det är och bara kunde sluta säga "jag förstår".
Tror inte det va?

Det är inte så att jag klagar på min graviditet, den är faktiskt mycket bättre än väntat, trodde att jag skulle ha betydligt mer graviditetsbesvär vid det här laget, men jag känner mig väldigt bra måste jag säga :)

På tal om det, igår när jag var hos rektorn så frågade hon:
 "Hur mår du nu då?"
Jodå det är helt okej, bortsett från lite halsbränna och sådär.
"Så du tränar och håller igång också?"
Nej inte direkt? Jag går väl lite promenader, men orkar inte så mycket för jag blir jättetrött och anfådd samt att vaderna svullnar
"Ja men du vet väl att en graviditet inte är något sjukdomstillstånd"

Ursäkta? Sa jag det? Kärringen frågade hur jag mådde och jag svarade, förlåt så mycket för det. Vad hade hon för anledning att säga så?


Nej nu ska jag sätta mig och glo lite på teve eller sätta på ett oth avsnitt och vara grinig över att Icchay är ute och dricker :)


Hoppas ni får en trevlig kväll :)
/V




Kommentarer
Postat av: Malin

Fan säger hon så för? det var ju lite onödigt :S

2008-02-28 @ 21:27:43
Postat av: Anonym

Förstår att du blir irriterad på killen, jag hade nog blivit vansinnig!!

O vilken jävla rektor!! hoppas du gav henne ett spydigt svar tillbaka! ;)

2008-02-28 @ 22:04:20
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

åh, JAG FÖRSTÅR! jag önskade också att Magnus kunde få ha lillen i sin mage nån gång, för att känna hur man faktiskt kände sig!

och det där med rektorn, helt sjukt! Jävla kärring, ursäkta mig. min klassföreståndare tyckte att jag kunde minsann följa med klassen på friluftsdag i höstas, jag var rätt så höggravid och hade extrem foglossning, och tanten tyckte att jag gott kunde knalla en mil! idioterrr.
Stå på dig bruden, jag längtar efter bilder på eran vackra bebis :)

2008-02-28 @ 22:21:55
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: gabbie

Rektorn kan vara en jubelidiot ibland. Stå på dig! /Gabbie som joinade er på lunchen idag:P

2008-02-29 @ 11:56:33
URL: http://gabriellakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0