Min torsdag!


Började med att jag fick ett mess av sandra att vi skulle börja klockan 9. Blidde inte så för min del eftersom jag annars börjar 10.20 och jag fick inte messet förns mitt larm satt igång och då var det lite för sent!
Missade någon framtidsgrej som vi hade i aulan, med obligatorisk närvaro.
Men jösses, jag är ganska så säker på vad min tid efter gymnasiet kommer gå ut på. Jo mammaledighet! Så kändes ju trots allt inte som att jag missade så mycket.
Sen kommer jag ju givetvis fortsätta plugga efter det, men det är ju ett tag kvar och ett senare bekymmer anser jag!

Enda lektionerna jag hade sen var psykologi, etik och sist men inte minst matagning :) Kan ju inte klaga för jag gillar alla lektioner så :)
Vart dock lite jobbigt på etiken ett tag, läser ju sex och samlevnad & idag hade vi besök av två stycken från ungdomsmottagningen. Det enda de pratade om i princip var graviditet och abort.
Herregud, sitta och lyssna på något sådant för mig just nu?
Kändes kanske lite onödigt det också!

"såhär blir man gravid"
"såhär går man igenom en abort"
"såhär utvecklas fostret från vecka till vecka"

image52


Jo tack, jag vet. Inte så himla kul när de pratade om missfall och skrapning heller, blev riktigt jobbigt ett tag :'( usch.

Sen att tanten har mage(!) att komma och ge mig en kondom?! Ser det ut som att jag behöver en eller? Förhoppningsvis så såg hon väl inte min mage eftersom jag satt ner, men om hon gjorde det och trots allt går fram och ger mig en förbannad kondom, ja då vet jag inte vad.
Nog om det!

Efter etiken hade vi matlagning där vi lagade järpar och potatis/potatis mos med god sky, och chokladkaka som efterrätt! Vart riktigt gott :) och mättande.
Efteråt var Sandra och Johan snälla och skjutsade mig till stan så jag hann med bussen :)
 
image53


Nu sitter jag hemma ensam, och har det både skönt och trist på samma gång! Jag är en sådan som inte riktigt vet om jag gillar att vara ensam eller inte. Blir hemskt rastlös men samtidigt känns det jätteskönt att bara vara med sig själv :)

Är dessutom ledig imorgon! Helt underbart :) 4 dagar lång helg med tanke på att jag är ledig på måndagar också :) Kan det bli mycket bättre?

Ska väl lägga mig i soffan och glo på lite oth strax tror jag, med ett glas cola ;) åh så gott.
Har verkligen blivit sockerberoende nu under graviditeten, förut föredrog jag chips och annat salt snack framför godis, men nu är allt jag vill ha sött sött söt! Så förbaskat smaskigt ju :D

Nej usch vad jag pladdrar, ni blir säkert uttråkade!


Skriver kanske ett inlägg senare :)
Sköt om er!
/V

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag blir inte uttråkad, tycker det är intresant det du skriver. Hur mycket godis och chips åt du förut då? mkt eller?

2008-02-07 @ 20:38:19
URL: http://Angelicahl.blogg.se
Postat av: Linda

Vad roligt att ha matlagning i skolan.
Det skulle jag behöva, haha. :)

2008-02-07 @ 20:55:06
URL: http://lke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0