Lång dag

Kom precis hem efter en mycket lååång dag. Kilade iväg till skolan vid halv 11 imorse, men det visade sig att vi tydligen har ändrat schemat så jag skulle ha börjat vid halv 9 :/ usch.
Efter en lektion så åkte jag hem för att ladda telen för den var stendöd. Vid 12.45 så skulle vi ses utanför biografen för att se filmen "ett öga rött". Jag hann inte med bussen tillbaka så jag stannade hemma & laddade telen ett tag till sen åke jag ner och mötte sara & stina istället :)
Kan ju liksom tanka hem filmen nu så hinner jag ändå se den innan imorgon!

Blev kvar på stan länge, käkade lunch på corner, gick och satt mig på eskil med stina som behövde plugga, malin kom, sara slutade sin sista lektion sen drog jag, malin och sara tillbaka till corner för malin var sugen på deras pommes & dipp ;P Dessutom käkar hon ju gratis där så blidde en hamburgare till mig ^^ haha.
Vi satt kvar på corner ett bra tag och var extremt övertrötta allihopa, var ganska kul ;)

Mötte älskling efter nån timma, sen handlade vi lite mat och tog bussen hem tillsammans med malin :)
Nu sitter vi hemma och jag håller på att tanka ner filmen för fullt. Ska väl laga mat snart också!
Har stolt visat upp ultraljuden på lillen för alla idag också :)


Imorgon så är det dags för nästa besök på mvc :) halv nio på morgonen ska vi dit! ska bli jättekul :)

Är ju inne i vecka 25 nu också!

Vecka 25


Den stora dagen börjar närma sig och nu inleds den sista tredjedelen av din graviditet. Runt den här tiden är det vanligt med halsbränna. Undvik att äta alltför stark och fet mat.

Bebisen: är så gott som färdigutvecklad. Tiden som är kvar till förlossning kommer din bebis använda för att växa och mogna. Vissa bebisar sparkar och boxar mycket medan vissa mest ligger stilla. Barnet väger cirka 800 gram

Du: har kanske precis börjat få en liten mage, eller så är du kanske en av dem som har en riktig kula. Glöm inte bort att vi alla är olika och att din barnmorska håller koll på att allt är ok. Försök att inte jämföra dig alltför mycket med alla andra! Många kommer in i ännu en kissa-ofta-period. Detta beror på att barnet har blivit så stort att det kan trycka mot din blåsa. Kramp i ben och tår är nu en vanlig gravidkrämpa. Under denna vecka är det dags för att träffa barnmorskan ingen för kontroll av hur barnet och livmodern växer. Det är också vanligt att barnmorskan kontrollerar blodtryck.

Läste också detta :) :

Överlevnaden hos mycket för tidigt födda barn, det vill säga under 28 fullgångna veckor har förbättrats radikalt under de senaste åren. Idag räknar man med att gränsen för att barnet ska kunna överleva utanför livmodern ligger mellan 22-23 fullgångna veckor. Därefter ökar chansen för barnet att överleva för varje dag och dramatiskt från vecka till vecka.


På lördag blir det myskväll med stina, sara och malin här förmodligen :) Loveli<3

Tack för alla fina kommentarer förresten, blir så glad :D


Ska börja med maten nu tror jag!
Puss&Kram
/V




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0