Trött och hänging med ångest :/

Nu sitter jag hemma och är proppmätt! Har just tryckt i mig en kebabtallrik och en cokefloat som efterrätt ;) smaskigt må jag säga!
Är verkligen extremt trött i kroppen och orkar verkligen ingenting, känns som att klockan är runt 22-23, men den är ju inte ens halv nio :/ suck.
Funderar på att vara hemma från skolan imorgon om jag kommer må såhär.

Dessutom börjar jag få en extrem ångest. Jag har kommit på att jag egentligen inte vet ett skit om varken komvux eller högskolan.
Jag har ju tagit bort 400 poäng redan och kommer alltså gå ut med ett samlat betyg med 2300p. Vad innebär det egentligen för mina framtida studier? Jo, jag måste plugga på komvux. Men nu har de ju börjat skära ner på komvux, så hur går det egentligen till?

Känner mig ganska korkad som inte har någon större koll och får dessutom sån jävla prestationsångest när jag inser hur lite tid jag har kvar i skolan och hur lite jag har orkat engagera mig de senaste 2 åren. I ettan hade jag övervägande vg:n i betygen, men sedan tvåan har jag inte orkat anstränga mig så har bara satsat på g. Trots att mina lärare har varit där och pushat på med "du behöver bara göra det här eller det här för att få högre" men dum som jag är så har jag skitit i det, för jag har inte orkat.

Jag känner mig så dum, jag har alltid skött skolan jättebra och varit bland de bästa i klassen. I nian gick jag ut med 240 poäng, och det är ju inte direkt dåligt! Nu känner jag mig verkligen jättedålig och mår inte bra alls över att jag inte orkat ta tag i skolan mera. Usch :/
Funderar dessutom på att ta bort även svenska c (skriftlig och muntlig kommunikation). Jag har alltid hatat den mutliga biten i skolan och om jag går kvar i svenska c så innebär det att jag måste ta tag och göra det muntliga medan de andra i min klass gör det skriftliga. Alltså kommer jag få redovisa för klassen muntligt trots att de håller på med något helt annat.
Hur kul känns det?
Dessutom är svenska c kursen bara 50p, så gör det verkligen så stor skillnad om jag tar bort även den? Isånna fall kommer jag gå ut med 2250 p.
Jag vet verkligen inte hur jag ska göra! Det känns som att jag kommer kunna satsa mycket mer på de ämnen jag har kvar om jag tar bort svenskan, och genom det kunna få högre betyg i de ämnena.
Vad skulle ni ha gjort?
Har ju bara drygt 6 veckor kvar!



Nog pratat om skolan! förstår att det inte är speciellt kul att läsa! Men var tvungen att få ur mig det, för just nu är det just skolan som tar upp den största delav av tankarna i min lilla skalle.

Idag hade jag iaf bara en lektion och efter det åkte jag hem och träffade älsk :) Vi tog det lugnt och hade det allmänt mysigt! Vid 4-tiden så kom mamma och hämtade oss och vi åkte och hälsade på mormor. Hon äter ingenintg, det oroar mig. Hon tycker att allt smakar skit och hon vägrar som en liten unge när vi försöker övertala henne om att äta. Det är verkligen frustrerande!
Hennes feber går inte ner heller, ligger på strax över 39 grader hela tiden, har snart gjort det i 2 veckor :/

När vi kom hem så gick älsk och köpte kebabtallrik och pizza som vi glufsade i oss. Och nu sitter man här helt paj! Bebis trycker mot revbenet och magen börjar verkligen kännas tung och jobbig.
Aldrig ska man vara nöjd! haha
Han sparkar tyvärr inte så jättemycket längre, eller så är det jag som bara inte lägger märke till det på samma sätt. Älskar dock när jag väl gör det, och till och med ser hur magen rör sig. Det är så mysigt!
Våran lilla pojke :)
Jag funderar dagligen på hur han ser/kommer se ut, kommer han brås mest på mamma eller pappa?
Kommer han få bruna ögon? (som jag hoppas på!)
Kommer han vara en busig eller lugn liten pojke?

Åh jag vill få veta nu! Jag vill ha honom här! Här utanför min mage, här hos mig i famnen. Jag vill kunna pussa på hans lilla panna och säga till honom hur mycket mamma älskar honom!
Jag längtar så mycket!!!



Nu tror jag att jag får ta och avrunda inlägget, blir så mycket jämt! Antar att det är många som inte orkar läsa pga det :p

Ska ta och sätta mig och kolla klart på roomservice och gosa med älsk.


Återkommer imorgon :)
Puss & Kram
V

Kommentarer
Postat av: Therestheres

de e klart att folk orkar läsa gumman :)

2008-01-30 @ 22:19:24
URL: http://theresalexandra.blogg.se
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

åh herregud jag gråter nästan jämt när jag läser din blogg! Känner så igen det där, att man vill ha bebisen NU! Du skriver så himla bra :)

2008-01-31 @ 11:46:41
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: Anonym

jag läser alltid :) jag önskar dig allt gott

2008-02-02 @ 02:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0