Ledsen


Så jäkla typiskt mig, tror att jag har förätit mig på ananas nu efter allt tjat om hur gott det är. Det svider som attan runt mina läppar och bränner på tungan, no more ananas for me!
Tragiskt.

Har iaf lyckats åstakomma en del plugg nu, har svarat på alla instuderingsfrågor så nu är det bara kvar att plugga på dem också. Är inget lätt prov direkt, klimatprov. Med 30 instuderingsfrågor och ca 15 begrepp att förklara.
Usch säger jag!

Blev så glad nu över att solen har brytit sig igenom molnen, jag fullkomligt älskar solen! Dessutom känns det som att våren verkligen är på väg och det får mig att tänka på lillkillen i magen - med våren kommer ju även han<3 så underbart.



Det är sjukt att jag har så lite tid kvar i skolan, är ju vecka 10 nu och jag slutar efter vecka 12. Sedan är det påsklov och efter det plugg på distans! På påskafton den 22/3 - min & Icchays 20 månaders dag, så fyller min älskade gammelfarmor Ida 100 år. Så vi ska upp och fira henne och efter firandet bär det dirket av till nynäshamn för att ta båten över till Gotland och våran stuga där, ska bli så mysigt!

image79
(Gammelfarmor Ida, bild från i julas :))

Jag fick en idé om att tidningen borde skriva ett kort repotage om våran släkt när "Liam" anlänt, då är vi 5 generationer (vilket vi redan är, med mitt kusinbarn Isa som är 2 år) men jag tyckte att det är lite extra kul och häftigt nu när det kommer skilja precis 100 år mellan Liam och gammelfarmor! Det är värt att uppmärksammas tycker iaf jag :)
Dessutom är Ida inte som man kan tro att en tant på 100 år ska vara, inte gammal och gaggig sittandes i rullstol. Utan pigg och klar i skallen och väldigt social och extremt rolig, älskar henne!




Nu ska jag plocka iordning all tvätt jag lyckats tvätta här hemma under helgen och sedan plocka ihop lite andra saker som måste med till lägenheten. Sedan blir det väl att börja göra sig iordning för hemfärd kanske, har ingen bestämd tid ännu men vill ju inte komma alltför sent till Jessica!

/V

Kommentarer
Postat av: Jonnah

Vicky!! Vad använder du för maskara? Du får ögonfransarna så otroligt snygga!

2008-03-03 @ 15:11:14
URL: http://jonnah.blogg.se
Postat av: sanna

svar på kommentar: Skönt och veta att man inte är ensam om att få kärringstopp ;P haha. Du vet väl att One Tree Hill säsong 5 börjar den 16:e mars? äntligen! :)

2008-03-03 @ 17:49:39
URL: http://littlemorepersonal.blogg.se
Postat av: jonna a.k.a luddes mamma

vi var också 5 generationer, i 2 veckor sen dog min gammelmormor.

2008-03-03 @ 20:16:39
URL: http://jonnalantz.blogg.se
Postat av: jessica

Våran gammel farmor är en av dom bästa människorna på jorden. utan henne vet jag inte vad jag skulle göra! hon betyder så mycket för mig!

Älskar verkligen henne av hela mitt hjärta!

2008-03-04 @ 11:37:25
URL: http://letmebemeee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0