Regn...


Kom precis hem, DYNGSUR! spöregnade när jag klev av bussen, men på någe skumt sätt kom jag att tycka att regnet var väldigt mysigt :) Speciellt nu när jag sitter inne i värmen och ser ut!

image89

Har varit i skolan en snabbis idag och målat lite, efter det var Sandra snäll och följde med till föräldrautbildningen. Pratade om ammning och fick se 2 filmer så det var helt okej. Tyvärr var det bara vi och ett par till den här gången också... men fick höra att ett par redan fått sin lilla bebis, en pojke, en och en halv månad för tidigt!
Nu börjar det ju verkligen närma sig...

Som ni säkert har märkt så mår jag mycket bättre nu än vad jag gjorde för ett par dagar sen. Och det känns jättebra, för jag tror att saker och ting faktiskt har förändrats nu, till det bättre. Och jag hoppas att personen har fått lite inblick i hur jag mår och hur saker faktiskt ligger till.

Fick en kommentar om att jag inte ska skylla mitt pendlande humör på hormonerna, och visst är det så. Jag skulle absolut ha mått skit över det här även om jag inte var gravid och hade ett överskott på massa hormoner, men jag tror ju ändå att de kan ha sin lilla del till varför jag reagerar så starkt. Även om jag nu faktiskt har skäl till att göra det.

Känner mig ändå dum för att jag skriver om hur dåligt jag mår och ett par dagar senare så svävar jag på moln. Men det är verkligen så det är. Jag har lätt för att skjuta undan jobbiga saker och bara tänka positivt när saker börjar gå bra, går något sedan dåligt så rasar allt, och alla jobiga tankar och minnen kommer tillbaka.
Jag fungerar så. En riktigt berg-och-dal-bana är vad jag är!
Men jag skriver alltid vad jag känner, vill inte hålla på och tramsa om attt jag mår bra om jag inte gör det.



Lillkillen i magen har blivit extremt livlig! Kickar runt och knuffas hela tiden, jag kan "hoppa till" av att han får in sina smällar ordentligt i ett revben eller så, men tycker bara att det är kul ;)

Läste också att det är vanligt att bebisen fixerar sig omkring den här veckan, men än så länge har han inte gjort det iaf för jag känner huvudet klart och tydligt och det ligger inte nedåt, än.
Men är ju faktiskt dryga 7 veckor kvar! :)

Nu ska jag slå mig ner i soffan med lite te tror jag.


P&K
/V

Kommentarer
Postat av: Angelica

Usch för regn!

2008-03-12 @ 16:33:22
URL: http://Angelicahl.blogg.se
Postat av: sanna

Bara sju veckor kvar, helt otroligt vad fort tiden gått! Jag hoppas att allt kommer att gå bra och det tror jag att det gör :)

2008-03-12 @ 17:26:30
URL: http://littlemorepersonal.blogg.se
Postat av: Sandra svarar

Tack Vicky! Du, kommer du på matlagningen imorgon? Jag hoppas! :D

2008-03-12 @ 18:14:37
URL: http://ungsambo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0