Husprat (långt inlägg)


Icchay och Liam åkte härifrån för ett tag sen och det känns jättetomt!
Saknar lillbusen så mycket, men nu kan åtminstone ta tag i sånt som inte blir gjort annars.

Ska till rekarne och hämta mina betyg så jag kan skicka in ansökan till komvux.
Börjar liksom bli dags!
Sen ska jag väl fylla på kylen lite och kanske möta upp någon på stan?
Ska ha tvättstugan ikväll, så det blir en tvätt och städkväll för min del.
Sen sova gott länge!

Det är egentligen inte meningen att jag ska veta om detta, men det håller på att renoveras i borsökna nu.
Mamma och pappa ville egentligen inte säga något, då jag kanske skulle få upp förväntningarna och tro att det kommer bli klart tidigare än det kommer bli.
Men självklart känns det jättebra att det händer något igen!
Jag längtar så enormt mycket till att få flytta in där tillsammans med lillprinsen!
Det kommer bli så fint!

Måste beskriva lite :)

Nedervåningen består av kallhall, hall, kök, toa, matplats och vardagsrum.
Köket, matplatsen och vardagsrummet sitter numera ihop (vi har slagit bort väggen mellan matplatsen och vardagsrummet) så det är ljust och fint!
I köket är det vit träpanel på väggarna och i vardagsrummet är väggarna målade creme färgade. Så det "smälter ihop" väldigt fint. Golvet på nedervåningen är ett träfärgat laminatgolv.
Kallhallen kommer få ljusgråa väggar och trägolv.
Hallen har vita väggar och kommer få golvet och trappen upp mot övervåningen, målat grått.
Badrummet (med golvvärme;)) har vi inte gjort något ändring med än.
Så väggarna är målade i en varm gul färg, kommer förmodligen måla om så småningom.

Övervåningen består av 2 sovrum,
Det första ligger direkt när man kommer upp för trappen och kommer bli Liams rum.
Där ligger det trägolv och väggarna är vita.
Mitt blivande sovrum har likadant golv och vi har målat väggarna i en beige färg, nästan lite "nougat".
Kommer komma upp en fondtapet, på den väggen huvudändan på sängen ska stå emot.
Den är vit och beige randig.

Jag älskar inredning som är lite "gammaldags" och lite lantigt med mycket natur och vita färger, och jag tycker det passar bra i huset eftersom det är från 1909.
Synd bara att man inte har oändligt med pengar så man kan köpa precis allt man vill ha till hemmet, men jag får helt enkelt beta av allt eftersom!

Huset ligger i västra borsökna, bland många nybyggda villor. Området är otroligt fint och väldigt lugnt och det verkar som att det mest bor rika barnfamiljer där. Var och varannat hus har nämligen pool och en egen "lekpark" på tomten åt sina barn. Så Liam kommer nog få många vänner att leka med :)
Sen är ju närheten till sjön ett stort plus det med!

GISSA OM JAG LÄNGTAR!


Huset framifrån


Huset från ena sidan


Huset från andra sidan


En liten del av den underbara tomten!


Borsökna sjön!

Nu har jag suttit här alltför länge.
Dags att slänga sig i duschen och sätta lite fart iväg ner på stan!

/V

Kommentarer
Postat av: Jonna

Åh jag älskar också lantlig inredning, håller på att inreda nya lyan för fullt! :)

2009-04-23 @ 11:19:20
URL: http://jonnalantz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser jättefint ut!! Men vems är huset? Har du köpt det?

2009-04-23 @ 14:59:21
Postat av: Jessica

Hej babe!

Jag vill bara säga att jag är jätte glad för din skull att allting börjar ordna sig för dig så du äntligen får börja "på riktigt" eller hur man nu ska säga. Men du förstår säkert vad jag menar :)



Snart ska våra skruttar börja på dagis, det känns faktiskt lite små läskigt att börja leva ett normalt liv igen..



Jag saknar er ska du veta! Det är lite ensamt här om dagarna även om jag har 100 saker att ta itu med eftersom en viss person som bodde här innan va skräpsamlare. Men så kan det vara.. alla kan inte va lika perfekta som oss! haha!



Jag tänkte komma till Eskilstuna snart också.. när jag har tid & så. Kanske till och med stanna över natten om jag får hehe.



Snart blir våra skruttar 1 år.. jag kan inte fatta! För övrigt så är du & Liam bjudna på dop & 1 års kalas den 30 maj, jag har förmodligen sagt detta men eftersom mitt minne är som det är.



Nu blev detta nästan ett helt inlägg. Inte illa.



Ska ta itu med hemmet nu, skulle va kul om ni kunde komma nån dag :)



Pussa Liam & hälsa Joakim.



Massa kram från oss!

2009-04-27 @ 13:22:27
URL: http://strippedconfessions.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, vad fint det ser ut att vara! Ni kommer säkert att trivas fint där. :] Vad roligt om det finns barn i Liams ålder, så att han kan få vänner där ute!

2009-05-07 @ 19:16:52
URL: http://annadite.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0