Mysiga dagar


Kom hem från gotland i söndags och upp till lägenheten i måndags.
Det såg ut som skit!
Men med lite städning och förflyttning av mina grejer hit så börjar det så sakteliga likna ett hem igen.
Vill inte göra mig för hemastadd bara eftersom vi bara kommer vara här i max 3 månader till.
Sen måste borsökna vara klart.

Icchay  har varit här sen i måndags och umgåtts med mig och Liam, det känns vikitigt att de får en bra och nära relation till varandra. Därför har vi nu bestämt att Icchay ska ha Liam 2 dagar i veckan, onsdagar och lördagar.
Eftersom han är sjukskriven så fungerar det ju.
Liam står nu i dagiskö och vi hoppas på att han ska få börja hos dagmamma i mesta/borsökna.
Nu har jag också tagit tag i vad jag göra nu när min mammaledighet snart tar slut.
Jag har kommit fram till att jag vill fortsätta plugga på komvux.
Så har hämtat ansökningspapper och ska söka omvårdnadsutbildning, drömmen är att så småningom bli barnmorska.

Idag är det alltså onsdag, Liam är med sin pappa i tumbo.
Det känns så tomt! Samtidigt som jag verkligen värdesätter mig egentid högt, så är det otroligt jobbigt att vara utan min lilla prins. Som snart fyller 1 år! Bara drygt en månad kvar nu ju, otroligt.

Just nu sitter jag ensam i den, för tillfället, väldigt välstädade lägenheten och väntar på att Jessica ska komma hit.
Vi ska mysa, äta god mat och snacka skit som vanligt ;)
Sen ska jag försöka se till att komma i säng någorlunda tidigt, för inatt och imorgon får jag sova ut!
Liam och Icchay kommer tillbaka framåt lunch.

Var duktig och traskade ner på stan idag också, utan barnvagn, jättekonstig känsla!
Men det var otroligt mysigt att gå och inandas våren och bara njuta.
Mötte upp Mickis på stan och provade lite kläder och så.
sen var jag lat och tog bussen tillbaka.

Jösses vad långt inlägget blev. Då har ni nått att läsa iaf ;)

Trevlig kväll.
/V
 

Kommentarer
Postat av: Din föredetta hemliga beundrare;)

Kul att se hur allt börjar ordna upp sig som du varit så orolig över. Trevlans att du börjat blogga igen så man har nått att läsa haha. Hoppas det fortsätter lika bra med allt:)

2009-04-16 @ 03:09:43
Postat av: sara

Måste vara skönt att inse vad du vill göra efter mammaledigheten =) nu ska jag ringa dig, kanske väcka dig? Hm.. det märks ;)

2009-04-16 @ 11:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0