Lika snabb som vinden


Tänk att de allra trevligaste kommentarerna alltid ska vara anonyma? ;)
I wonder why

Eftersom du kära anonyma läsare inte verkar vara särskilt insatt, (eller så är det du det men inte vågar skriva vem du är)
så ska jag förklara läget lite nogrannare för dig.
Jag bor för tillfället hos en kompis i viptorp med hon och hennes son. Det har fungerat jättebra, har bara börjat känna att hon kanske tycker att jag är i vägen. Och det vill jag verkligen inte att hon ska göra.

Jobb? Nej det är faktiskt inget jag börjat planera så nogrannt ännu, med tanke på att jag fortfarande har ca 6 mån föräldraledighet kvar. Och efter det är tanken att jag ska börja plugga på komvux.
Över sommaren kanske jag kommer jobba lite extra på parken zoo där jag jobbat 07.

Lägenhet? Som sagt så är jag för närvarande inneboende hos en kompis, i väntan på att huset jag så småningom ska flytta in i ska bli färdigrenoverat. Det är verkligen inte mycket kvar, men eftersom min pappa envisas med att göra allt själv så tar det lite längre tid.. Framför allt nu när de håller på och rustar upp huset de själva precis har flyttat in i. Så att börja leta efter en lägenhet som jag förmodligen kommer behöva säga upp på en gång låter knappast som någon bra idé.
Och ja, jag vet att jag skrev det i det tidigare inlägget. Men det var pga att jag kände mig så trött på allt. Jag var alltså inte alltför seriös.

Dagisplats? Håller på och kollar upp lite olika dagis och ska vilken dag som helst sätta Liam i dagiskö. Han är 9 månader nu.

Att jag bestämmer över mitt liv? Ja det är det väl knappast någon tvekan om, annars skulle det inte se ut som det gör vill jag lova..

Ja nu kanske du fick lite mera klarhet i hur allt ligger till, du kära anonyma.
/V

Kommentarer
Postat av: en sån där "ung mamma"

Vill du ha tips på ett dagis så kan jag varmt rekommendera Saltkråkan (men nu kom jag på att jag läst att du ska flytta till borsökna, och det ligger i slagsta..) Eh, okej, det var inget! :p



Vad jag förståt så är det mycket runt omkring dig, men försök att fokusera på dig själv, och på din Liam. Du är en så himla fin tjej och jag hoppas verkligen allt löser sig till det bästa för dig!

2009-02-23 @ 23:57:57
URL: http://jonnalantz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är inte alls i vägen! Det är bara mycket runt just nu som du vet, så du ska inte tro att det är nånting med dig inte. Jag tycker det är skönt att ha dig här :) Du är inte alls i vägen.. det är bara jag som är lite tjock och tar upp så mycket plats ;) Men jag förstår hur du känner. Att inte ha någon fast punkt att stå på är jobbigt. Men allting ordnar sig snart ska du se :)





Massa kramaaaar



Imorgon ska jag rensa avloppet.. du får gärna komma och titta på då hehe ska sola också förresten. Hör av dig om du vill med :)





puss!

2009-02-24 @ 22:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0