Sveriges nationaldag, studenten samt Eskilstuna 350 år



Idag är det lördagen den 6 juni, en stor dag i Sverige, nämligen våran nationaldag!

Som enligt min åsikt, firas på tok för lite!
Jag tycker att vi allihopa borde strosa omkring iklädda blå/gula kläder och nynna nationalsången hela dagen lång!
Men vet ni vad?
Det får man inte göra i Sverige, för det kan verka rasistiskt.
I min förra skola, fick vi inte ens sjunga nationalsången på Sveriges dag, nej människor som inte var från Sverige kunde ju ta illa upp...
Det finns bara ett ord för det, sorgligt!
Vi har väl all som helst rätt till att vara stolta över vårat land och fira det, utan att det ska verka rasistiskt?



Därför ska i alla fall Liam ha på sig en Sverige body idag ;)
Tyvärr har jag ingen Sverige tröja själv, annars skulle jag inte tveka att ha den på mig.


Sen idag så tar ju 90:orna studenten!



Grattis till er allihopa!
Även mina kära vänner, Malin och Stina, som är 89:or tar sin student ídag :)
Så jag ska i alla fall försöka hinna med Stinas student, hade tänkt mig en sväng till rekarne för att gratta Malin och Mickis också, men nu ska jag ju inte vara barnledig längre heller..
Så vi kan väl kort och gott säga som så, jag är lite bitter.
Alla planer för dagen och kvällen gick nu i kras.
Men det är som vanligt!


Eskilstuna firar 350 år i helgen.

Kungen och drottningen ska passera genom stan.
Men jag förstår inte, är det verligen så jättekul att stå ihopklämd bland tusentals människor för att se kungen och drottningen?
Jag kommer då inte göra det i alla fall.
Något som för mig är mycket större, är att min lillebror och hans band "Elevator Abuse" ska uppträda på fristadstorget klockan 19.00 ikväll.





Ett måste!!



Nu är det dags för frukost åt mig och herrn i huset!
/V

Kommentarer
Postat av: jessica

Hej gumman!

håller helt med dig, man ska fan få visa upp att man är stolt över sitt lans! SPECIELLT på nationaldagen liksom.

Så jävla sorgligt att man inte får göra det. Det är fan dom som är rasister mot sitt eget land! men men... tänkte att jag kanske kan få ha liam en dag i veckan eller nått? (A) så du blir lite barnledig. hihi...men jag kommer ner på stan för att se william i allafall, så vi ses då =) love you <3

2009-06-06 @ 11:12:49
URL: http://letmebemeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0