Friday night


Just nu sitter jag och Jessica framför let's dance.

Vi har nyss lagat tacopaj, och gud så gott det blev!
Var tvungna att improvisera lite, men det vart helt perfekt.
så perfekt att jag tänkte dela med mig av receptet:



Pajdeg:

  • 4 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 50 g margarin
  • 1 ½ dl mjölk

Köttfärsfyllning:

  • 500 g nötfärs eller blandfärs
  • 1 gul lök
  • 2 tsk vitlökspulver / 1 vitlök
  • 3 msk salsasås
  • 1 påse tacokrydda
  • 2 dl vatten

Täcke:

  • 2 dl crème fraiche
  • 150 g riven ost (ca 2-3 dl)



Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en bunke. Låt matfettet bli rumsvarmt, dela det i mindre bitar och finfördela med fingrarna i mjölet. Häll i mjölken och rör ihop till en deg. Tryck ut degen i en pajform

Hacka löken. Stek köttfärs och lök, krydda med vitlökspulver och tillsätt salsan och vattnet när färsen fått lite färg.

Häll över köttfärsen i pajskalet och blanda i den rivna osten med creme fraichen och bred ut över pajen. 

Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i ca 15 min.

Servera med en god sallad, creme fraiche och salsa till!



Nu måste jag smörja in händerna, dem är sjukt torra!

Hoppas ni får en trevlig helg :)
/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0