2 dagar på avdelning 62


Hejsan.

I onsdags vart våran lillprins som sagt jättemagsjuk.
Spydde upp precis allt, t.o.m vatten, han orkade ingenting, låg och sov hela dagen i sängen bara.
Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och de tyckte att vi skulle försöka få en akuttid på barnavdelningen.
Kom dit och doktorn undersökte Liam lite snabbt, det verkade inte vara någon större fara tyckte han.
Men för säkerhets skull tog de ett litet blodprov också.
Det visade att vi behövde stanna kvar...

Liam hade en alldeles för hög "surhetsgrad" i kroppen, och hade börjat utveckla svältkroppar i blodet.
Vilket innebar att han inte fick i sig någon föda över huvud taget.
Därför behövde han bli inlagd och få sondmatning via näsan, direkt ner i magen.
Har aldrig varit med om något jobbigare än när de satt dit den, min stackars lilla älskling!
När han fått sondmatning med bara vätskeersättning över natten så kände han sig lite piggare och orkade sitta upp och leka lite i sängen, vilket kändes jätteskönt.
Framåt eftermiddagen hade han fått i sig lite välling, äppeldryck och bröd med smör.
Så sköterskan tyckte att vi kunde få åka hem, för han skulle förmodligen känna sig piggare när han kom bort från sjukhusmiljön.
Men vi skulle få ha rummet kvar i fall han skulle bli sämre igen.

Lyckligtvis så var han piggare när vi kommit därifrån.
Och han åt välling 3 gånger under natten som han fick behålla :)
Nu imorse var han jättepigg och glad och barnavdelningen tyckte att vi kunde skriva ut honom.
Han mår mycket bättre nu och har blivit min lilla buse igen!
<3



Och idag har han varit på Ikea tillsammans med mig och mamma och jag har inhandlat han ettårspresenter :)
Nu ligger han och sussar i spjälsängen och jag ska strax gå och lägga mig jag med.

Imorgon blir det övningskörning och jobba i borsökna!

God natt.
/V

Kommentarer
Postat av: I

ja min lillkille <3:(! jag älskar er.

2009-05-16 @ 22:08:10
Postat av: janina

:)

2009-05-18 @ 17:47:08
URL: http://lovedrama.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch, stackars liten. :[ Skönt att han har piggnat till! Hoppas han fick en fin födelsedag också. :D

2009-05-18 @ 18:00:37
URL: http://annadite.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0