Unga mammor, Eskilstunas nya trend?


Det verkar som att det har gått och blivit någon slags trend att vara ung mamma!
När jag var nere på stan igår och idag, så har jag sett säkert 15 unga mammor med barnvagn och 7 unga gravida tjejer.
Jag förstår inte?

Jag sitter inte och säger att jag var "först i stan" med att bli ung mamma, för så var det verkligen inte.
Men vad jag vet är att, när jag var gravid så fanns det framförallt 2 st bloggerskor som de flesta i min ålder följde, Jonna Lantz och Beatrice Pettersson, två stycken nyblivna unga mammor.
Och det var en ganska stor grej för många att jag skulle få barn i så pass "ung" ålder.

Men nu bokstavligen haglar det ju unga mammor i Eskilstuna. Vad har hänt?
Det känns så illa, kanske låter som att jag har nån slags dubbelmoral eftersom jag själv är en "ung mamma".
Men vad jag känner är, skaffar tjejerna barn för att de verkligen vill ha det? eller för att det har blivit coolt att vara en ung morsa?

/V

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför skaffade du barn?

2009-05-27 @ 15:28:02
Postat av: Rower

Så har det jue varit ett bra tag känns det som, folk skaffar bara barn som om det vore nån sak..

irriterande

2009-05-28 @ 10:17:50
Postat av: Bitter sweet symphony

Finns nog många anledningar, men tvivlar starkt på att en av dem skulle vara att "Inne med att vara en ung moder"



Stolt över dig att du klarade dig igenom det och uppfostrar lille Liam på ett bra sätt.



Take care

2009-05-28 @ 18:46:14
Postat av: Anonym

under (finans)kriser skaffar fler barn.. mycket för det psykiska men mycket för det ekonomiska också. Lättare att få bidrag när man har barn. Sen är det ju så att unga som precis tagit studenten är arbetslösa och rastlösa. tragiskt men sant.

2009-05-28 @ 20:57:10
Postat av: Anna

Jag blev chockad när jag flyttade upp hit från Malmö och såg hur många unga mammor det fanns här. I Malmö är medelåldern för en först-föderska runt 29-30 år, men i E-tuna verkar den ligga runt 20. Det verkar vara nån slags tradition i E-tuna att skaffa barn tidigt. Antagligen för att många är rastlösa, det finns inte så mycket att göra här, dåligt med jobb osv.

Eller så är ungdomarna här bara sämre med att använda preventivmedel? Det finns nog en massa anledningar. :]

Jag är nöjd att jag var 25 när jag fick Isadora. Då fick jag göra allt sånt som kändes "viktigt" i yngre dagar. Dessutom kändes det bra att få barn med den jag skulle leva tillsammans med. Jag har aldrig haft så stor respekt för ensamstående som nu. Ni gör ett stort och viktigt jobb. :]

2009-06-10 @ 10:43:45
URL: http://annadite.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0