Skrytmorsan :)


Åh det slog mig precis nu att jag skrivit lite för lite om Liams framsteg på senaste!
Måste ju bara säga att han är helt sjukt duktig min kära son! T.o.m så att dagmamman blir lite förvånad över att han är så försigkommen :)

Hur som, Liam är jätteduktig på att prata. Har tappat räkningen för längesen på hur många ord han kan, han härmar allt! Nu har han precis börjat sätta ihop meningar lite smått också, idag sa han något som jag tyckte lät himla kul: " De ä bing-bing!" (Liam pekar på en blank guldsked). Lillskiten har nämligen börjat kalla allt blankt, mammas smycken osv, för bing-bing = bling-bling! Vet verkligen inte varifrån han fått det men kul är det!
Sen hör och häpna, han bajsar på pottan! Inte 1,5 år gammal! Eller ja, han har gjort det 2 gånger och gör det ju inte jämt förstås, men han säger faktiskt: "Potta ajsa". Jag är så stolt så det är inte sant åt det.

Här kommer en liten lista på några saker Liam säger :)

* Pappa Ischa!- pappa Icchay
* Acka - jacka
* Mötta bä bä - (hans mössa med får på)
* Skosko - skor
* Taktoj - Traktor
* Vovov Nina - Våran hund Stina
* Mammo - gammelmormor
* Mat
* Ölk - mjölk
* Buss
* Bil
* Mamma hihihi - (han tycker jag låter så för jämnan ;))
* Bada ka ka - (bada med hans ankor)
* Gunge och Iiiidaaa! - (hans dagmamma gun-britt och kompis ida)
* Klappklapp - Haklapp

och ja, listan kan göras lång! Men nu har jag skrytit färdigt om världens bästa son för idag :)

Trevlig kväll, nu väntar sängen för mig!
/V

Kommentarer
Postat av: Jessica

Naaw,han är en sån otrolig duktig pojke.

Men du glömde det viktigaste ordet av alla: GUGGU ESKA ;)

2009-11-15 @ 00:40:34
URL: http://kallamigbaragud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0